רשת צהרוני טומשין -קידס
• הרשת- פועלת בשיתוף פעולה מלא עם הרשות המקומית, הצוות החינוכי של בתי הספר והגנים וועדי ההורים בכל צהרון. ברשת צוות ניהולי אקדמי פדגוגי, מוכשר ומיומן ובעל ניסיון בניהול צהרונים שתפקידו להכין תוכניות פדגוגיות, להכשיר מדריכים, לבצע בקרה ולהפעיל את הצהרונים מידי יום על הצד הטוב ביותר.

• ברשת צוות לוגיסטי מיומן שאחראי על אספקת ציוד, תיקונים, בדיקת מזון ועוד... בכל צהרון מעל 100 ילדים נמצא שומר במשך שעות הפעילות ועובד/ת ניקיון.

• צוות המדריכים מונה מורות, גננות, סייעות ומטפלות כולם בעלי כישורים ניסיון ואהבה רבה לילדים.

• מסגרת חינוכית דידקטית וחווייתית לילדים, החל מסיום יום הלימודים ועד השעה: 17:00 בימים א עד ה . פעילות וחוויה בהתאם לצרכי הילדים.

• מידי יום אוספים את הילדים מכיתות הלימוד, פעילות קצרה עם המדריכים – שיר/סיפור/ספורט – שיאפשרו מעבר נעים בין ביה"ס לצהרון.

• מידי יום מקבלים הילדים ארוחת צהריים חמה ומזינה מהווה חלק מההוויה חברתית בצהרון. הילד שותף פעיל בארגון שלבי הארוחה שמים דגש על היבטים חברתיים, כללי אסטטיקה, אווירה נעימה בלווי המדריכים. ובשעה 16:00 מקבלים חטיף או פרי.

• בימים של חופשה מביה"ס ועל פי כללי התמ"ת אנו מפעילים את הצהרונים משעות הבוקר מ- 7:30 ועד 16:30.

• כל קבוצה פועלת עם לפחות שני אנשי צוות מיומנים ומוכשרים לטיפול בילדים שעוברים הכשרה על ידינו להפעיל פעילויות לימודיות וחווייתיות ( הצהרון שלנו- אינו בייבי סיטר ). בצהרון הילדים אוכלים ארוחת צהריים מזינה ע"ס מבנה ארוחה שנקבע ע"י תזונאים מקצועיים.

• בכל שבוע זוכים הילדים להשתתף בשני חוגי העשרה המופעלים ע"י מדריכים חיצוניים ( עפ"י בחירת ההורים ). ובכל שאר הזמן בו שוהים הילדים בצהרון הם חווים פעילות יצירה, פעילות ספורט, פעילות חברתית ועוד.

• בכל חודש במהלך השנה נבחר נושא מוביל שסביבו עסוק הצהרון למשך כל חודש. כמו כן ערוכה החברה בעזרת אנשי הפדגוגיה שלה לבנות תוכניות ייחודיות לפי צרכי הרשות. הימים המרוכזים ( ימי חג וחול המועד ) מופעלים כמתכונת של יום ארוך משעות החזון שלנו: אנחנו מאמינים שמסגרת הצהרון נועדה להקנות לילדים הרגלי חיים וניתן להפיק ממנה ערכים רבים לתועלתו וצרכיו החברתיים הרגשיים, הפיסיים של הילד. תוך כדי הנאה וחוויה והעשרת עולמו במגוון תחומי ידע.

• ברשת צהרוני טומשין: הילד רוכש כלים ומיומנויות חברתיות לשיתוף פעולה, כללי משחק ועוד....

• הילד לומד להבין משמעותם וחשיבותם של הכנת שעורי הבית מידי יום.

• הילד צובר חוויות רבות תוך כדי הפעילות בצהרון והמשחק עם חבריו.

• הילד לומד חשיבותה של ארוחת צהריים, כללי אסתטיקה, דרך התנהגות, הרגלי אכילה נכונה וחשיבותם של סוגי המזון.

• הילד לומד ניהול וארגון הזמן הפנוי שברשותו.

• הילד רוכש ערכים של כבוד, יושר, אדיבות, אמפתיה, אסתטיקה ועוד....

• הילד נחשף לתחומי דעת שונים המעשירים את ידיעותיו ומרחיבים השכלתו.


מבנה הצהרון:
מתוך ניסיוננו רב השנים בהדרכה (בכל הגילאים), מצאנו לנכון כי יחס החניכה האופטימלי במסגרת הצהרון הינו מדריך אחד לכל חמישה עשר ילדים. עם זאת, בכל צהרון נמצאים שני מדריכים למקרה הצורך. מעבר לכך, על כל חמישה עשר צהרונים מופקד מנהל פדגוגי (בעל תואר ראשון בחינוך ובעל ניסיון עשיר בהפעלת צהרונים), אשר מבקר בצהרונים מדיי יום ומעניק תמיכה הן בפן הפדגוגי והן בפן האדמניסטרטיבי.